Carminat - a Renault gyári GPS navigációja

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Bemutatás

Nyomtatás
Olvasóink értékelése: / 5
ElégtelenKitűnő 

cbcd_on_desk2007-ben jelent meg at a Renault új Carminat Bluetooth CD rendszere, mely a Carminat Navigation Informée 2 funkciókban, sebességben és kapacitásban feltuningolt utódja. A CBCD rendszerben több mint tíz éves tapasztalat alapján ötvözték az összes korábbi navi generáció előnyös tulajdonságait, a rendszerrel kapcsolatos követelményeket a kor elvárásaihoz igazították. Legfőbb újdonságként bekerült a bluetooth telefon kihangosító és a döbbenetesen szépen szóló ARKAMYS 3D hangrendszer. A rendszer az új funkciók ellenére csak egy szokványos rádó egy DIN méretű helyét követeli magának a középkonzolból, melyben helyet kapott a CD a rádió és Navigáció / naviolvasó és a Arakamys DSP rendszer is.

A térképet a rádió cd olvasójába kell tennünk és végre a mérnök urak erőt vettek magukon és normális mérteű memórát tettek a dobozba. Így az eszköz a villámgyors útvonal tervezés érdekében egy egész lemeznyi térkép adatit képes tárolni, miután a térkép első behelyezése után a rendszer kb 1 óra alatt feltölti az adatokat. Ezután a térképre már nem lesz szűkségünk, eltehetjük. Mivel a térkép bekerült a memóriába nem kényszerülünk kellemetlen dilemmába, hogy zene vagy navi, nyugodtan  hallgathatunk audió vagy mp3 CD-t, a navigáció továbbra is teljesértékű marad. Természetesen lehetőség van egy (pl ritkábban látogatott távoli országot tartalmazó) térkép CD "ideiglenes" használatára is, ilyenkor az egész térkép a CD lemezről toltődik, miközben a memóriába feltöltött térkép érintetlen marad.

A rendszer szokásos módon a VDO terméke, a jól megszokott és természetesen 16:9 képarányú képernyővel. A navi grafikája végre igényes, kinézetre pedig a Renault Carminat Navigation and Communication rendszerhez igazították. Természetesen a megnövekedett igényekhez erősebb vas is kell: A rendszer magja a bivalyerős 64 bites MIPS processzor, az oprendszer pedig ennek megfelelően a Radisys Microware OS-9000 valósidejű operációsrendszer új generációs 64 bitre optimalizált v4.4 változata.

A rendszer a korábbi NAV5 / NAV6 / CNI2 rendszerekhez hasonlóan támogatja a TMC kezelést ("dugóelkerülő szolgáltatás"), igaz -mivel a V29 es Magyarország (Kelet Európa c. lemez) térképekben nincsenek benne a magyar TMC kódok- ez csak az osztrák határtól nyugatra működik, onnan viszont kiválóan. Másik apró, de hasznos opció, hogy a fizetős útszakaszok és kompok használata letiltható.

Irányításra ezúttal is a jobbra és balra végtelenített gomb szolgál, ezzel mozoghatunk a menükben, megnyomasaval pedig rakattinthatunk a kiválasztott elemre.

A rendszer fontos alkotóeleme az olvasóba épített giroszkóp, mely lehetővé teszi hogy az autó álló helyzetben is tudja, hogy milyen irányba néz, valamint a GPS jel megszakadása esetén (magas házak, alagút stb) is képes tovább navigálni, helyzetünket a sebességjel és a giroszkóp által biztosított elfordulási értékek alapján tovább követi a térképen. A rendszer akár 2 műhold+sebességjel alapján is képes 2D poziciót összerakni. Kikapcsoláskor (gyujtás elvétel) az aktuális pozicíó a fejegységben tárolásra kerül, következő alkalommal igy innen azonnal folytathatjuk a navigálást, a szűkséges számú műholdjel összeszedéséig az autó a sebességjel és giroszkópjel alapján követi mozgásunkat a térképen. A rendszer folyamatosan kalibrálja magát, nagyobb minta (több megtett kilóméter) nagyobb pontosságú kalibrációt eredményez.

A rendszer ma is rendelhető a legtöbb modellbe. A Renault aktuálisan futó három féle szines képernyős navija közül a Carminat Bleutooth CD tudásában a középső, a Carminat Navigation and Communication kistestvére, bár egyedül a "madárnézet" típusú 3D térképmegjelenítést és a hangutasításokkal történő vezérlést nem tudja, cserébe szebben szól és jobban variálható az audió rendszer hangja. Nagyjából 150-250 000 Forintot követelnek érte új autó konfigurálásakor, attól függően, hogy milyen modellbe rendeljük.

 
Milyen Navigáció van az autódban?